Sunday, November 21, 2010

Bloggiio ;)

Heyy aummm, haha. okay sekarang ramai dah ade blog. memang ramai. aku suka bace blog orang. blog dorang sgt kelakar, maksud aku dorang punya cerita. haha. best sgt. even cite dorang tu ade yang merepek, mahupon merapu, ia tetap best dan menarik. pandai menarik pehatian pembaca. hehe. aku pon ade blog aku sendiri, hanya biasa saje, cukup untuk di dengar dan di baca. blog ni sangat penting. segala cerita suka dan duka aku semua nya terletak di dlm ni.

aku baru 16 tahun, bukan 40 mahu pon 50. aku masih muda, masih mengejar apa yang aku ingin kan. aku mahu hidup senang sahaja, aku mahu itu ini. yea akuu memang selfish, kau susah? pegi mampuihh, hehh. aku masih bersekolah, masih mengejar cita cita. masih belajar erti hidup. masih belajar menghormati orang dan selanjutnya. aku mempunyai guruguru yang sgt terlatih di sekolah. mereka tidak pernah mengerut utk mengajar aku.

mereka ibarat ibu bapa aku. mereka ibarat tempat aku ketawa. ade masa mereka menjadi ibu, ade masa mereka menjadi bapa, ade masa mereka menjadi kawan kita. guru? mereka lah yang mengajar kita segala mata pelajaran. kdg kala mereka sangat kecil hati kecewa dgn perangai kita termasuk aku, aku jahat? aku setan? takkk. aku nakal saje. aku sering membuat mereka marah, mengamuk, hilang sabar. yeaa, itu lah aku.

ada masa aku boleh ikot apa yang mereka ajar, ade masa aku nak buat kerja aku sendiri. knp jadi mcm ni? sebab aku bosan dgn buku, aku stress. aku tidak boleh teruskan memaksa otak aku utk kecap apa yg disampai kan oleh mereka, aku sering melawan mereka. mereka pelik krn aku berperangai begitu. oh ya, mereka sedar yang palajar sekarang susah utk menerima hakikat yg mereka masih bersekolah.

aku pelajar, aku seorng perempuan. aku seperti org lain, yang mementing kan benda lain seperti menghabiskan masa dgn lepak, merayap, ikot kawan. sekarang mewah, semua ade. semua duit, tidak perlu lah keje. hanya tadah duit depan org tua kita, mereka akan bg apa yg kita nak. seperti aku, "papa, adk nak duit" itu lah yang sering di keluarkan dari mulut aku. bg papa aku, aku mggunakan duit utk benda yg baik, tapi ternyata salah. aku gunakan dgn menghabis kan masa dgn kwn kwn, seperti party, redbox, shisha.

sekolah? tempat pelajar mengenal tentang isu sejarah, masa depan, kwn kwn. ini lah tempat yang sering aku diletak kan dari pagi ke tengat hari. buat apa papa aku hantar aku disni? ohh yea, org tua aku mahu aku berjaya, belajar utk masa depan, bukan utk bermain. mereka tahu aku belajar atau tidak? mereka tahu apa aku buat disekolah? mereka hanya senyum dan gembira kerana selamat hantar aku, tapi sebalik nya cukup menyedih kan. yea aku banyak bermain disekolah, aku habis kan bersembang, melepak dgn kwn kwn dgn masa yg terlalu panjang.

aku 16 tahun, aku sudah matang. aku sudah pandai memikir yang mana elok, yang mana tidak elok. aku tknk menghabiskan duit org tua aku, aku hendak mereka tahu yang kau boleh buat apa yang mereka nak, aku boleh jd apa yang guru guru aku nak. perjalanan aku masih jauh, masih panjang, aku perlu belajar dan beljar tenteng kehidupan dan masa depan. yea! aku janji, aku akn buat org tua aku gembira tersenyum melihat kejayaan aku di masa akan dtg.

aku menaip, jari jemari aku sudah letih, tapi aku tetap meneruskan nya. ibarat aku sudah letih dgn cabran yang aku harungi, tetap aku tetap tidak brputus asa untuk meneruskan nya. kejayaan menggu kita ;)