Saturday, December 4, 2010

kesian );




ehh aku nak citer sikit ni, pasal kucing aku sakit. kesian tahu tak, dia berak pon cair. before ni dia sehat, tak ade berak menceceh. nak tahu mcm mana dia boleh sakit? mak aku ni terlalu bijak dan pandai sgt, pegi bg kucing aku mkn nasi dgn sambal. lailah, sabar jea la aku. mcm mana lah mak aku boleh terpikir sampai mcm tu, act mknn kucing dah abis. apak aku lupa nak beli, then mak aku suruh abg aku pg beli, tapi kau tahu lah kan? bila mak aku suruh ah, ala, eh, uhh, semua keluar kan? jd mak aku pon bagi jea la suka hati dia.

then mlm tu time aku nak tidur, aku tgok kucing aku si topan tu diam jea, oh lupa nama kucing aku topan, hahah, apak aku bg nama ikot suka dia. selalu topan ni agresif taw, lari sana sini, org bgun sembahyang subuh, dia pon bgun. apa kiteorg buat mesti topan ni ade. tapi mlm tu dia duduk jea, sedih taw muka dia. aku dukung pon, lembik semacam jea, tak melawan pulak tu, selalu aku baru sentuh sikit, dah mggedik nak gigit jari aku. aku pon bawak lah dia naik atas katil aku, selalu setiap mlm dia dtg sendiri. tapi mlm tu aku pulak kena angkat.

5minit lepas tu, aku tertidur, pastu aku terbau something, aku ingat topan ni berak, aku bgun tgok, dia muntah. ee geli geli jgk, tapi kesian sgt kat dia ); aku pon bersih la kan katil aku, pastu aku letak topan ni kat luar, sedih jgk aku nak letak dia kat luar, tp kang dia muntah lg, sape nak lap kan. esok pagi nya aku bgun, tgok kat depan pintu luar, banayk muntah dia. aku dah menyirap, mcm mana dia boleh sakit mcm ni. aku tanya lah mak aku.


aku : ma, asal topan muntah haa?
ma : ye ke? mana? mana ma tahu.
aku : tu haa kat depan pintu, smlm ma bg dia mkn apa?
ma ; ma bg nasi dgn sambal udang jea (mmg selamber mak aku jwb kan -,-)
aku : astaga, apa mak ingat dia tu manusia ke? patot lah dia muntah, ee.
ma : dah dia lapar, maa bg la.
aku : lepas ni jgn suka suka bg dia mkn makanan mcm tu, ee,
ma : benda kecik pon nak angin kan?
aku : hey mesti lah, kesian taw, dah la binatang kesukaan nabi ( confident ni )
ma : apa apa je la dik.
aku rasa kan mak aku tu mmg tak ade perasaan, sama dgn abang aku, apak aku jgk baik, prihatin sikit. bawak topan pegi klinik semua apak aku taw. sape sape yg ade kucing parsi tu, jgn lah bg mknn sebarangan, kena jaga elok elok. jgn ikot cara mak aku taw, sila silap boleh mati kucing tuh -,-