Thursday, November 4, 2010

Deeparaya ;)

Heyy, Happy deepavali kpd semua kaum india yang cantik, Cun, Manis lagii comel ;D Hahaa.
ayoo, raya korang lebih meriah. tidak kira dimana korang sambut, tetap jugak meriah. korang punya pasal, semua jalan jadii crowded. jadi jem. whooaa korang tak nak mengalah? yang hendak pergi ke pejabat pon jadii lambat, dan bengang. good job deepa. hee.

hari demi hari mnggu hari ini. hari deepavali. bersamaan hari jumaat, bagi umat islam yang menunaikan solat jumaat harus lah bersbar jika ade kesesakan lalu lintas. ini bukan lah bersahaja mahu pon berseronok. ini disebabkan sesuatu kaum untuk meraya kan perayaan nya, jgn lah sesekali menyumpah seranah kepada mereka, mereka tdk mmbuat kesalahan, mereka hanya menjalan kan perayaan mereka. haih =,=

Deepa oh Deepa, Tak wajib lah kalau tidak ade beras berwarna warni. Itu lah lambang bg korang. Merata tempat ade sahaje beras yang dibuat dgn cantik, Tidak kira di atas jalan, Di tempat membeli belah atau pon dimana. Dari jauh sudah tahu itu menunjukkan perayaan korang semakin tiba, Whoaa.

Bukan itu sahaja, Deepa jugak ade mengangtung kan 'selamat hari deepavali' dia atas atas shiling rumah, di kedai kedai, Di pusat membeli belah. Belum sempat sahaja memandang ke langit, Ternampak benda benda alah itu. Yeahh, Sungguh cantik jika di gantung kan dgn perbagai lagi corak. Aku yang berasa over, dan kagum dgn kemeriahan perayaan meraka. tidak salah jika kita menumpang seronok, kerana mereka jugak kawan seandai kita ;)