Sunday, October 17, 2010

makan sedap harini :)


hye sayang ;/

okay harini mak aku cuti, susah betul mak aku nak dapat cuti taw. dia busy sgt dgn kerja dia. hm bapak aku pulak hari hari keje :) harini mak aku masak sup tulang, sambal udang, ikan sweetsour. baru harini dpt mkn masakan mak aku. selalu aku mkn nasi bungkus jea, mcm anak terbiar aku ni. tapi tak apa, aku faham mereka keluar bukan membuang masa, tapi mencari rezeki untk menyara aku dan keluarga ;')

kdg kdg, mak aku balik lewat malam. sampai kan aku tertidur menenggu mak aku. esoknya, aku cuba bangun awal utk bercerita sedit suka duka dgn mak aku. tapi, mak aku terburu buru nak pergi kerja. sampai kan aku tak tercium wangian di tgn mak aku. tak apa lah ma, adk faham. ma dah lambat nak pergi keje kan? adk harap, nnti mlm boleh jumpa mama, i hope so.

aku selalu myakitkan hati mak aku, aku mmg kurang ajar. mmg tak mendengar ckap. ada kala tuh sampai mak aku dah hilang sabar, terus merotan aku dgn sekuat hatinya. tak apa ma, rotan lah sepuas hati ma, adk tahu ma rotan sbb ma sygg adk. and ma dah penat jaga adk kan? tapi knp ma marah sgt dgn adk? knp ma tkbg adk keluar? KENAPA?

kalau adk duduk rumah, siapa yang nak teman adk? siapa yang nak kogsi masalah dgn adk? siapa yang nak mendengar ketawa, marah adk? siapa yg nak masak utk adk? siapa yang nk mengajar adk dikala adk buntu? TAK ADE SESIAPA PUN MA! yea ma! kita mmg ade segalanya, adk mintak itu, semua dapat. tapi adk nak kasih sayang dari ma? susah sgt ke ma? harta semua tak bawak mati ma. adk nak sgt sgt peluk, bersama dgn ma 24 jam. mcm dulu, ma ingat tak? ma selalu ade dgn adk. selalu tertawa bersama.

sampai skrg aku masih menunggu saat mcm dulu ma ;) adk luah kan ini, bukan utk menguris hati atau membentak kan benci, tapi adk tak tahu dgn siapa adk nk mengadu. adk sentiasa mendoa kan mama dgn kerjaya mama and kesihatan mama okay.

hahha, okay tak cerita aku? okay ni lah yang aku alami skrg, tapi jgn ingat aku lemah. tak sha kuat lah! sha boleh hadapi semua ni ;)